In navolging van de succesvolle jubileumcampagne ’40 jaar Glasbak: Lekker bezig!’, rolde Glas in ’t Bakkie een tweede feestcampagne uit. Dit keer lag de focus op de inzameling en recycling van glazen verpakkingen rondom de feestdagen. Want ook die flessen en potjes moeten, uiteraard, in ’t bakkie.
Terugblik op een feestmaand vol glas(bak)
Om mensen erop attent te maken dat je je lege champagneflessen, pesto-potjes, crème-potjes en ander ‘feestglas’ lekker in de glasbak mag gooien, rolde Glas in ’t Bakkie eind 2018 een feestdagencampagne uit in samenwerking met creatief bureau Arttenders. De opvallende roze-met-gele glasbakbeelden waren door heel het land te zien, speciale DIY’s werden verspreid via limited edition pakketjes en social media en als kers op de taart reden Fred van Leer en Shelly Sterk met de Gouden Glasbak on Tour door Amsterdam en Den Haag. Bekijk hier de aftermovie: