Achter de schermen bij onze feestdagencampagne

Surrealistische glasbaktaferelen in knallend roze en geel: de campagnebeelden van de nieuwe Glas in ’t Bakkie-feestdagencampagne zijn niet te missen! Ze werden gecreëerd door fotograaf en setdesigner Lieke Janssen, in samenwerking met creative agency Arttenders.

Het vervolg op 40 jaar glasbak

Voor de Glas in ’t Bakkie-feestdagencampagne werkt Nedvang (Nederland van Afval naar Grondstof) samen met creative agency Arttenders. Samen deden zij eerder ook al de 40 jaar Glasbak-campagne, die onlangs bekroond werd met een Zilveren Grand Prix Content Marketing. Zoals gebruikelijk, koppelde Arttenders ook dit keer weer een kunstenaar aan het project. Voor deze campagne viel de keuze op fotograaf en setdesigner Lieke Janssen.

Design van Lieke Janssen

Het werk van Lieke Janssen valt op door de speelse en surrealistische stijl. Het is altijd tot in detail handgemaakt. Voor de Glas in ’t Bakkie-campagne realiseerde zij drie surrealistische feesttafels vol humor en beweging. Elk beeld visualiseert een hoogtepunt tijdens deze periode: kerst, oudejaarsavond en de frisse start van het nieuwe jaar. Op elke plaat is de glasbak het stralende middelpunt, als feesttafel gedekt voor de gelegenheid.

Grappige glasbak-details

Een kerstbal in de vorm van een spruitje, een vegetarische ‘kipkluif’, een knalroze kreeft: in de details op de tafel zijn tal van grappige vondsten te ontdekken. Wie goed kijkt, ziet dat hierin ook wordt gehint op het tijdelijke hergebruik van glazen potjes en flessen. Want hoewel het glas natuurlijk in de glasbak moet, kan het daarvoor nog dienst doen als decoratie op tafel. Want de hoge (recycling)kwaliteit van verpakkingsglas verdient het om gezien te worden.

De foto’s in dit artikel zijn gemaakt door Antim Photography