De campagne ‘40 jaar Glasbak’ heeft een Zilveren Grand Prix Content Marketing gewonnen in de categorie non-profit. Als belangrijke pijlers noemde de jury lef, creativiteit en het centraal stellen van de doelgroep. Op 22 november 2018 nam Nedvang de Award in ontvangst samen met creative agency Arttenders.
Over de campagne
Op 17 mei 2018 bestond de gemeentelijk glasbak 40 jaar. Om de successen van glasinzameling en glasrecycling te vieren en alle betrokkenen op te roepen het samen nóg beter te doen, ontwikkelde Nedvang in samenwerking met creative agency Arttenders een vernieuwende campagne. Deze campagne kwam tot stand als onderdeel van het Actieplan Glas, een initiatief van het Afvalfonds Verpakkingen.
Samen successen vieren
Art directors Lernert en Sander werden aangetrokken voor het ontwerpen van verrassende campagnebeelden waarin de glasbak en het Glasbak-logo werden uitvergroot tot iconen. Hiphopformatie De Jeugd van Tegenwoordig schreef een loflied op de glasbak (‘Glasbak’), met een bijpassende videoclip. Met kant-en-klare toolkits werden gemeenten, inzameldiensten en partners gestimuleerd het feest mee te vieren. Een limited edition Glasbak-trui wist influencers te verleiden de boodschap met hun social volgers te delen. Door het land werden Gouden Glasbakken geplaatst en verjaardagfeesten gevierd. Het resultaat was een landelijke ‘beweging’, met zichtbaarheid bij een groot en divers publiek.
Klik hier of op onderstaande afbeelding voor een samenvatting van de impactrapportage.
Over de Grand Prix Content Marketing
De Grand Prix Content Marketing beloont de beste contentmarketingcases van de Benelux. Andere genomineerden van dit jaar waren cases van onder andere Bavaria, Philips Lightning, ABN AMRO en KLM.